MERAWAT MIGRAIN DENGAN SHAKLEE

Apabila kita diserang migrain, langkah termudah adalah mengambil ubat tahan sakit yang dibekalkan oleh klinik atau farmasi. Tapi sampai bila kita harus bergantung ubat ubatan tersebut kan. Anda boleh cuba supplement atau makanan tambahan dari SHAKLEE untuk merawat atau mengatasi masalah migrain ini.. 

ada 2 supplement yang boleh membantu masalah migrain ini iaitu Ostematrix dan Vitamin B Complex..bagaimana Ostematrix dan Vitamin B Complex boleh membantu mengatasi masalah migrain ini.mari kita kaji..


1. OSTEMATRIX

Ostematrix adalah terdiri dari kalsium, magnesium dan vitamin D. Kalsium ini bukan sahaja berfungsi untuk membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan degupan jantung. ia juga boleh membantu masalah insomnia dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam pertahankan fungsi saraf dan otot. Manakala Magnesium penting untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang iaitu punca terjadinya migrain.Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh badan. 


2. VITAMIN B COMPLEX
Ia boleh membantu mengurangkan kesakitan akibat migrain. Vitamin B yang lengkap di dalam B Complex Shaklee memastikan kita kurang diserang migrain, malah ia juga boleh menjegah penyakit lain seperti depresi, strok dan sebagainya. 


So bagi anda anda semua yang sering mengalami masalah migrain boleh la cuba supplement dari shaklee ini. 


jom contact saya untuk konsultansi percuma..




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...