ADVANCED JOINT HEALTH TABLET : PENGALAMAN AYAH SENDIRI



cak.. wahhhh..siapakah gerangannya gambar diatas nie.. ye baiklah..ini ayah saya.. ayah kesayangan saya.. buncit kan dia..hikhikhik ayah kesayangan saya ni dah 65 tahun dah umur dia.. isya panggil Tok Ki gitu

ok..meh kita cite sikit tentang ayah saya ni..

ayah ada penyakit.. darah tinggi of course.. kencing manis..buah pinggang..sikittttttt je... dan yang paling kesian kadang2.. sakit sendi.sendi kat lutut la selalunya.. 

ayah saya hisap rokok.dah 2 3 kali berhenti pastu hisap balik.tak boleh nak buat ape dah..

part paling sadis kalau tengok ayah berjalan.. tak boleh jalan banyak sangat kompom ngadu sakit kaki.. puncanya.. sebab berat badan berlebihan.pegi hospital pun doktor kata " tak ada ubat pakcik...kena kurangkan berat badan je ubatnya" tapi dengan umur macam ayah..cam mana nak diet beria.ayah skang just kurangkan atau mmg tak makan malam pun. 

pastu..ada pantang.tak boleh makan kacang..kacang tanah..kacang panjang..segala adik beradek kacang la.. aritu ayah termakan mee bandung..termakan ye..terhabis satu mangkuk..wahahaha.. terus lepas tu xleh jalan.merengek rengek  "aduhhh sakitnya.." kesian tau dengar... lagi satu time bangun dari tdo..nak berdiri..mmg hencut la ayah nak jalan.. 

tapi..

hati saya terdetik.. nak cuba carikan ubat utk sakit sendi ayah ni.tak leh tahan kesian dengar ayah mengaduh.. saya cuba bagi ayah makan ni..






baru je lagi ayah makan.. hari sabtu aritu ayah makan 2 biji... esok harinya..hari ahad..bangun pagi..ayah menonong je bangun then jalan.mak pun pelik.. hai tak sakit dah ke kaki tu..slalu hencot berjalan... ayah pun sedar yg kaki dia tak sengal.dah tak ada sakit di sendi..

syukur alhamdulillah..

tadi call pun ayah kata dah kurang sakit sendi dia..dah boleh jalan jauh sikit..pergi klinik kesihatan p amek ubat pun dah laju jalan..

syukur..dengan izin Allah..harap2 dapat kurangkan kesakitan ayah...

lega sangat2..



ini adalah kisah benar mamaelly... dah terasa keberkesanan Shaklee dengan izin dari Allah.. korang bila lagi..



Facebook : sihatbyMAMAELLY @ zalehamamaelly
call/sms : 017-7442504
email : awek_kluang@yahoo.com


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...