LECITHIN SHAKLEE .. bukan setakat KURUSKAN BADAN



Sebelum nak cerita banyak..saya suka nak share.. botol botol supplement SHAKLEE ni memang cute kan.comel je. lagi2 kalau dah disusun banyak2 macam gambar kat bawah nie.nice je kan.. 



ok kembali kepada cerita asal.. seperti yang kita tahu Lecithin bertindak untuk menghalang obesiti. Pengambilan Lecithin akan mempercepatkan proses pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang sihat dan cepat. 

Tapi kawan kawan..tahu tak. Kebaikkan lecitin ini tidak terbatas hanya untuk kurus sahaja. banyak lagi kelebihan kelebihan yang ada selain untuk kurus.. jom saya cerita.. 

  1. Lecithin membantu dalam proses menyerap vitamin yang larut lemak seperti vitamin A, D, E dan K
  2. Ia juga membantu dalam proses pemecahan lemak dan kolestrol iaitu bertindak sebagai pembersih salur darah
  3. Haaa..lecithin juga boleh mencantikkan otot dan kulit iaitu dengan melembabkan dan menghaluskan kulit.
  4. Ia juga boleh mengelakkan batu karang. Tahukah anda..90% kejadian batu karang terjadi kerana kolekstrol yang berlebihan. Jadi dengan pengambilan lecithin dalam mengemulsi kolestrol berlebihan untuk mengelak terjadinya batu karang
  5. Menghalang masalah kulit seperti alergi dengan cara menghalang  patlet darah dari mengaktifkan tisu gegelung didalam salur darah dan dapat menghalang alergic, penyakit kulit dan sebagainya. 
  6. Mempertingkatkan daya ingatan kerana lecithin mengandungi kolin yang boleh menjadi penghantar untuk saraf kranikal.ia boleh membantu dalam tahap ingatan, pertingkatkan kuasa pembelajaran dan sebagainya. 
  7. Ia juga boleh mengelakkan dari penyakit hati.. bukan sakit hati tauu


Banyak lagi sebenarnya kebaikkan lecithin ini. Jom contact saya untuk konsultansi percuma.. 








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...