tips kulit cantik dan sihat


Wow... sapa yang tak nak kulit cantik macam model dalam gambar tu kan. tipu la kalau katakan tak nak. sikit dalam hati kita sebagai wanita ni mesti nak punya kan. tapi faktor penjagaan,pemakanan dan sebagainya selalunya menghalang dari kita mempunyai kulit yang cantik dan bersih serta sihat macam nie..

jom mamaelly bagi petua ataupun tips untuk mendapatkan kulit yang cantik

1. MAKANLAH MAKANAN YANG BERKHASIAT 

Jika anda inginkan kulit yang cantik, anda perlu lah mengurangkan dari mengambil makanan yang berlemak dan berminyak.anda juga perlu mengelak dari mengambil makanan yang boleh menyebabkan punca jerawat atau berminyak. 

2. BERSENAM DAN BANYAK MINUM AIR

Minum air putih 8 gelas sehari dan bersenam secara teratur.. jadi suri rumah mana sempat nak bersenam?? eh sapa kata. jadi suri rumah tangga la paling mudah untuk bersenam.anda bersenam semasa menyapu, mengemas, mengemop dan sebagainya dengan syarat..tutup air cond tutup kipas!!. Selain rumah kemas badan pun sihat kan. jangan pulak lupa untuk minum air yang banyak dan kelancaran darah akan menjadikan  kulit bertambah berseri. 

3. CUCI MUKA SEBELUM TIDUR

Biasakan diri anda tidur dalam keadaan muka yang bersih.Cuci muka terlebih dahulu sebelum tidur. Gunakan krim malam untuk membaiki tekstur wajah atau melembabkan kulit.Untuk cantik kannn..

4. TIDUR YANG CUKUP

Tidur 8 jam sehari sangat lah penting ya. Ia bertujuan untuk merehatkan badan agar sistem tubuh berjalan dengan baik. Jika anda tak cukup tidur, masalah jerawat, lesu dan tidak bermaya pasti akan anda hadapi. Lepas tu mula la dapat gelaran PandaWoman sebab ada lingkaran gelap kat bawah mata tu..hiihi

5. BERHENTI MEROKOK

oh no no no no.. tak cantiknya perempuan merokok.. aucchh..

6. SHAKLEE 





























No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...