Testimonial : Mealkshake Shaklee..Syukur Alhamdulillah


aku nak cite tentang perkembangan Putry Elly Marrisya yang terbaru.. perkembangan yang aku rasa sangat sangat bersyukur... sangat sangat gembira..sangat sangat... melegakan..

walau ape pun semuanya dengan izin dari Allah jugak kan..

semuanya bermula dari aku bagi isya minum ni...



baik lah.. semua pun sedia maklum kan..Isya seorang toodler yang sangat sangat rajin sakit.kejap2 demam.. kejap kejap batuk la..sesema la.. dan yang paling ketara..isya ada tonsil.. tonsil tu la punca segala penyakit yang datang tu.. 

dan lagi

isya adalah seorang kanak kanak yang sangat sangat sangat susah makan.kalau kat rumah.. lagi payah.kat rumah bs dia mungkin tak sesusah kat rumah sendiri sbb dia ada kawan2 yg mkan skali kan.bila kat rumah... ko masak la ape pun..payahnye la nak makan.isya suka sup.masakkan sup simple2 ada suhun pun dia dah ok..tp pun kadang2.. 2 3 suap je masuk mulut.lebih nya main je banyak.kadang2 makan tengahari je.malam dah tak nak makan..

berat badan dia dari dulu maintain 11 kilogram...

jadinya..aku mcm terdetik dihati nak try bagi dia Mealkshake Shaklee tu..ramai kawan2 yg dah jual kan..tp aku try beli ngan Ana.. sampai je kat tangan aku..hati berdoa semoga isya boleh terima suplement tu.. mula2 dia tak nak minum.siap komplen walaupun masa tu dia tgh tdo. sekarang ni alhamdulillah..dia dah boleh telan.aku campurkan dalam susu..campurkan skali je pun.slalu papa dia campur time dia mintak susu kul 12 malam tu.campurkan je sesudu dengan susu isomil dia tu. alhamdulillah.. licin dia minum..

Alhamdulillah.dah masuk minggu ke 3 rasanya dia minum..dah makin kuat makan.sikit sikit pegi dapur..sikit2 mintak biskut..dan semalam..tengah2 main dia boleh ngadu kat papa dia "papa..isya lapar.." sebelum ni mmg la payah nak tunggu dia ngadu..so amekkan nasi..amekkan sup ayam dia tu.. laju dia makan.siap dah nak disuap.sebelum2 ni mana ada..nak makan sendiri..main je lebih..ada la 5 6 sudu dia makan smalam.ok la dari sblm ni yg xnak makan langsung...

dan lagi..

sejak dia demam aritu..sejak try ubat homeophaty..alhamdulillah.dah tak de dengar dia sesema..batuk..n demam.. tak sure sama ada kesan dari homeophaty ataupun mealkshake..nnt kene pegi follow up kat bangi tentang tonsil dia tu.harap2 dah kecut la...

tengahari smalam..lauk daging masak kicap..
banyak dia makan
nampak berselera
alhamdulillah..badan pun makin bulat..
dia cakap "isya dah mokkk"
baru lepas melantak 5 keping biskut meri cicah milo



aku sebagai mak..yang pasti hanya mahukan yang terbaik untuk anak..satu satunya anak yang aku ada buat masa ni.bila dia demam..bila dia melepek tak sihat..bila dia tak nak makan..aku jadi susah hati.sangat sangat susah hati.. dan syukur atas perubahan yang ada ni.semoga perubahan ni akan berterusan..semoga Putry Elly  Marrisya akan terus sihat..
.
aku ingat nak try gak minum mealkshake nie tp mcm tak leh telan la rasa dia.. SD2 yg tak sedap tu aku ok lagi..tp yg ni mcm...alamak..xleh terima tekak la..hhihihi



aku dah mencubanya dan sangat2 gembira dengan hasilnya.. korang bila lagi...





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...