saya nak KURUS nak KULIT CANTIK dan juga NAK CERGAS .. jom kita ber SHAKLEE


sebab umur dah pun mencecah 30..tahun ni 31 dah.. so penjagaan kesihatan diri kenalah jaga kan. lagi2 yang  bekerja 8 jam kat opis.tak termasuk dokong anak seberat sekampit beras lagi. bawak kereta lagi. ape?? drive pun penat ke?? eh penat tau.. tau tak.kita pegang stereng tangan dok tergantung gitu penat tau...sakit bahu.. ihiks..

sakit2 badan pun satu hal. nak kuruskan badan pun nak kena pikir juga..

so pilihan aku semestinya SHAKLEE. dah tu ape guna jadi distributor shaklee kalau tak makan sendiri ye dak..ihihihihi..

so ini adalah makanan harian aku setiap pagi setiap tghari dan setiap malam 

nyumnyumnyum..
ihiks

bekas ubat tu tak boleh tertinggal.klu tak rasa tak complete hidup.ecehwahnye. 

jom aku cite ape yg aku makan setiap hari..

pagi aku akan telan, Omega Guard, Lecithin, Alfafa dan juga Vitamin B. ada juga aku tambah sebotol jamu tetttttt.. rahsia. eceh. so total setiap pagi dekat 10 biji kapsul aku telan.kadang2 mmg nak tersembur rasanya.tp sebab dah biasa kot.telan jugak lah..

lepas tu mula la rasakan..tekak ko haus je. tak ape..positifnya sekarang aku dah mula banyak minum air masak.botol air tu selalunya akan bertambah setiap masa.dulu2 nak habis separuh pun payah. 

tengahari lepas lunch. sekarang aku mmg kurangkan kuantiti karbohidrat.amek nasi ciputttttttttttt je.lauk je haaa sebemban.banyakkan makan sayur dan lauk.sebab dah kenyang dah banyak makan.. so untuk tengahari, aku just amek lecithin jugek, alfafa dan Omega. jamu tu dah tak payah... vitamin B pun. Vit B sebiji je sehari. 

vitamin B ni adalah untuk cergaskan diri, CANTIKKAN KULIT MUKA.. ecehhhwahnye.. 
lecithin pulak berfungsi untuk membakar atau mencairkan lemak lemak dalam badan..
Alfafa dia menyahkan toksin.buang semua yang kotor2 dalam badan tu.dalam masa yang sama boleh elakkan sembelit.
Omega Guard pun membantu untuk menguruskan badan.sebab dia adalah dari minyak ikan..bagus untuk jantung jugak.
alhamdulillah..dah jarang sakit2 bdan skang nie..


setle tengahari.. bla bla bla.. 

malam aku mmg jarang makan heavy.ringan2 aje.kadang2 sosej 1pcs..kadang2 tgk la..telur rebus je ke..ikut mood hubby jugak..


sebelum tidur aku akan makan Herb-Lax..aritu aku ada makan AJHT jugak tp sbb dah habis dah..tgu gaji baru nak amek stok.ihiks.. Herb-Lax ni aku makan sebab nak bagi 'rutin' pagi2 tu lancar. buang semua toksin..tak de dah nak 'simpan' lama2 pastu jadi pening.. Alhamdulillah setakat ni masih berjalan lancar la.eceh. AJHT tu pulak utk elakkan sakit2 bahu..penat2 dibadan.. 


ini customer punya..
ESP Vit B dan Alfafa.. set untuk berpantang
HerbLax , Lecithin dan juga alfafa utk kurus..



huhuhuhu bukan nak kata kalau makan semua2 tu kita tak sakit.sihat je sepanjang hayat.sakit jugak kadang2.kita pun manusia biasa kan. tapi orang kata ikhtiar kan.. 



eh sempat letak contact number..hihi mana tau nak berusaha jadi sihat macam saya..
jangan lupa contact kay

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...