cergas dan sihat dengan SET HAMIL SHAKLEE

Alhamdulillah. saya dah hampir masuk ke fasa trimester kedua mengandung.sekarang kandungan saya sudah berusia 11 minggu. ye masih awal dan masih banyak yang perlu saya titikberatkan.kena kurangkan buat kerja berat2..jaga pemakanan dan berikan yang terbaik hanya untuk kesihatan baby saya. 

saya mengandung kali ke tiga anak ke empat.ok saya ringkaskan je la.anak yang sulung kembar.kedua duanya lelaki.tapi rezeki tidak menyebelahi saya.mereka meninggal ketika berusia 6 bulan dalam kandungan. 4 bulan selepas tu saya disahkan hamil lagi. dan Alhamdulillah saya selamat melahirkan seorang bayi perempuan.cukup bulan cukup sifat semua.sekarang dah berusia 3 tahun 3 bulan. 

2 kali pengalaman mengandung yang dahulu, ketika hamil saya tidak mengambil sebarang supplement.hanya bergantung pada ubat yang klinik bekalkan je.kandungan kembar saya memang alahan teruk.nama pun kembar kan.so alahan pun double la.memang lembik.kandungan kedua.saya sihat.alhamdulillah.cuma kuat makan.asyik asyik nak mengunyah je.walaupun dah makan nasi lemak untuk sarapan tapi lepas setengah jam makan lagi.macam2 saya beli untuk bekalan sementara tunggu lunch hour. dan saya kerap letih.asyik nak tdo je. 

kandungan ke tiga..

sebelum pregnant saya memang dah terdedah dengan SHAKLEE.dah tau keberkesanan produk SHAKLEE.sebab tu saya sendiri menjadi ahli SHAKLEE.sebelum ni saya just consume ESP dan Vitamin B Complex untuk kecedrasan diri sahaja. tapi apabila saya disahkan mengandung.. saya terus order SET HAMIL SHAKLEE untuk 3 bulan pertama ni.

saya ambil VITALEA, B COMPLEX, OSTEMATRIX, ESP dan PAPPERMINT GINGER PLUS 

perbezaan yang saya rasakan adalah yang paling UTAMA.. saya semakin bertenaga dan sedikit cergas. kadang2 atau ada masa masa sahaja yang saya macam sedikit letih dan penat.biasa la kan.nama pun mengandung.cuma tak macam sebelum ni. saya juga dah tak kerap rasa nak MENGUNYAH.setengah jam selepas sarapan saya bancuh ESP dengan jus kegemaran saya. dan Alhamdulillah.saya boleh buat kerja tanpa gangguan nak makan je.saya sentiasa kenyang dan ESP banyak membekalkan saya tenaga berpanjangan. 

Saya juga jarang pening yang keterlaluan.orang kata morning sickness yang teruk2 tu Alhamdulillah.saya tak ada.jarang muntah rasanya.tu kebaikkan yang saya dapat lepas saya ambil Vitamin B Complex.dan saya menggantikan asid folic yang dibekalkan oleh klinik dengan Vitamin B Complex sebab didalam B complex sudah ada asid folic dan vitamin2 B yang lain. Dan dengan Ostematrix, ia membekalkan saya sumber kalsium.Insya Allah ia boleh menguatkan tulang dan membantu pembesaran tulang dan otak bayi dalam kandungan saya. yang paling penting, saya sudah semakin kurang SEMBELIT.Alhamdulillah. Saya mengambil Vitalea Iron Formula bagi menggantikan Obimin yang disediakan oleh klinik.kerana Vitalea Iron bebas bahan pewarna ye. dan ia berfungsi dalam pembinaan sel darah merah saya. 

obimin biasa yang mempunyai bahan pewarna


Insya Allah bila usia kandungan sudah mencecah trimester ke dua saya akan ambil Omega Guard pula sebab Omega Guard ni mengandungi DHA dan EPA yang bagus untuk perkembangan otak bayi dalam kandungan. Insya Allah.

Insya Allah, saya akan sedaya upaya menjaga kesihatan diri dan anak dalam kandungan ini sebaik mungkin. Ye la..nak hamil semula selepas 3 tahun adalah bukannya mudah untuk saya dan suami. So hargai dengan rezeki yang Allah beri ni. Insya Allah

Jom kawan2.. kita cuba supplement dari SHAKLEE ni. saya cerita bukan kerana saya adalah seorang ahli SHAKLEE sahaja.tapi sebagai seorang pengguna yang dah merasai keberkesanannya.so tak salah kan kalau saya berkongsi dengan ibu ibu semua. 

SET HAMIL yang saya ambil




contact saya untuk info kay..





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...