SHAKLEE ... permulaan pagi saya yang sihat!!

hai semua.. sihat ke.. pagi ni saya sihat cuma sedikit letih.biasa la..kita ni manusia biasa makan la ape vitamin pun..letih tu ttp ada..seharian bekerja kan.. tapi saya takkan skip segala makanan tambahan untuk terus memastikan saya sentiasa kekal cergas sehingga waktu tidur saya..

kawan kawan dah breakfast ke. pagi ni saya breakfast meehoon goreng. ada letak rendang daging sikit.. perghhhhhhh heavynyeee... saya google tadi..jumlah kalori untuk meehoon goreng adalah 660kalori. campur pulak dengan rendang daging.. dah bape tu.. huhu 

tapi hari ni je.. terasa di mulut nak makan meehoon dengan rendang.lunch kang saya kurangkan la kalori tu.. heheh 

ok...saya nak share apa yang saya ambil setiap hari sebagai makanan tambahan utk saya kelihatan cergas sehingga malam..


1. ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)




Kenapa saya pilih ESP? ESP ni sangat2 baik untuk diminum diwaktu pagi kerana ia PEMBERI TENAGA SEGERA. ESP ini membekalkan tenaga dan meningkatkan sistem imun. Ia dapat memulihkan keletihan dan mengelakkan migrain.. 

Lagipun ia mengelakkan saya berasa lapar sementara menunggu waktu makan tengahari. bekerja didalam ekon ni, risiko sentiasa lapar tu mmg ada..so bila minum ESP..kurang la sikit..boleh la bertahan sampai ke time lunch..



2. VITAMIN B COMPLEX



Haa.. yang ni pun adalah sumber tenaga juga. dan yang paling saya suka vitamin B ni.. dia mengelakkan saya berasa STRESS pada waktu kerja.. kerja banyak kan..so mesti la tension..bila telan vitamin B ni.. insya Allah..kurang sikit stressnye..



3. LECITHIN




haa.. dah makan banyak banyak tadi.. ini la kerja Lecithin...fungsi dia untuk memecahkan lemak lemak yang terkumpul tu.. so tak de la risau sangat walaupun TERmakan lebih tadi...



4. ALFAFA



Alfafa ni adalah sebagai fiber yang mengeluarkan segala lemak lemak yang telah dipecahkan oleh lecithin tu tadi..





permulaan pagi yang baik adalah sangat penting untuk memastikan aktiviti seharian saya berjalan dengan lancar...

anda nak juga??? jom pm saya...












No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...